Przez Władysławowo i okolice przebiegają szlaki turystyczne, które umożliwiają zwiedzanie najciekawszych zabytków przyrody.

Szlak niebieski – Nadmorski (Rozewski) Krokowa-Ostrowo-Jastrzębia Góra-Rozewie-Władysławowo-28,1km
Niezwykle interesujący szlak biegnący przez północno-zachodnią część powiatu puckiego. Zaczyna się przy budynku PKS w Krokowej i prowadzi w kierunku Sławoszyna. Stąd kierujemy się do Ostrowa. Pokonując ośmiokilometrowy odcinek po prawej stronie drogi mijamy trzy rezerwaty przyrody: Woskownicę Bielawskiego Błota, Moroszka Bielawskiego Błota i Bielawę. Od Ostrowa do Jastrzębiej Góry przemieszczamy się krawędzią Doliny Czarnej Wdy. Dochodzimy do obelisku „Gwiazda Północy” – najdalej wysuniętego na Północ punktu Polski. Dalej plażą dochodzimy do wylotu wąwozu Lisi Jar, który wyprowadzi nas niedaleko obelisku upamiętniającego przybycie tu w 1598 roku Zygmunta III Wazy. Po około kilometrze docieramy do latarni morskiej w Rozewiu. Spod latarni schodzimy wysokim klifem ku plaży, przechodząc przez bukowy rezerwat przyrody Przylądek Rozewie. Po około 3 km docieramy do kolejnej doliny erozyjnej – Wąwozu Chłapowskiego (Rudnik). Szlak prowadzi dalej krawędzią klifu. W pobliżu Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie wchodzimy do miasta. Mijamy po lewej stronie kościół we Władysławowie i skręcając w pierwszą ulicę w lewo za kościołem dochodzimy do siedziby Nadmorskiego Parku Krajobrazowego i „Hallerówki” – Centrum Pamięci Generała Józefa Hallera i Błękitnej Armii.

Szlak niebieski – Nadmorski (Rybacki) Władysławowo-Chałupy-Kuźnica-Jastarnia-Jurata-25,7 km
Szlak jest kontynuacją niebieskiego szlaku Rozewskiego. Odcinek „rybacki” zaczynamy we Władysławowie, przy dworcu PKP. Idziemy ulicą Hallera w kierunku Domu Rybaka (dziś siedziba Urzędu Miasta) i tuż przed nim skręcamy w prawo, przechodzimy koło lunaparku, przy rondzie skręcamy w lewo i dochodzimy do nasady Półwyspu Helskiego. Po prawej stronie mijamy rezerwat Słone Łąki i po około 7 km dochodzimy do osady Chałupy. Trasa prowadzi przez sosnowy las, wzdłuż pasa wydm nadmorskich. Po około 3 km osiągamy wydmę Ortus. Docieramy do Kuźnicy, następnie po około 3 km wspinamy się na wydmę Libek. Trasa dalej prowadzi sosnowym borem wzdłuż torów kolejowych. 3 km dalej, przy stacji kolejowej w Juracie szlak się kończy. Dogodne miejsca wejścia na szlak to wszystkie stacje kolejowe między Władysławowem a Juratą. Miejscowości te mają też połączenia autobusowe z Puckiem i Gdynią.Przy ostrowskiej leśniczówce bierze swój początek 5-kilometrowa ścieżka dydaktyczna przez rezerwat Bielawa. Najlepszym czasem do obserwacji licznie tu występujących gatunków roślin, ptaków i zwierząt jest okres od maja do października. Na przelotach zatrzymują się tu m. in. stada żurawi, liczące nawet po kilkadziesiąt osobników.

Trasy rowerowe. W gminie Władysławowo istnieją doskonałe warunki do uprawiania turystyki rowerowej, która z roku na rok zyskuje coraz większe rzesze zwolenników. Uznając to za jedną z ważnych gałęzi turystyki aktywnej, samorząd dokłada wiele starań, aby rozwijać odpowiednią infrastrukturę. Sukcesywnie realizuje się budowę ścieżki rowerowej, mającej w przyszłości połączyć Władysławowo z Helem oraz stworzyć tzw. „Pierścień wokół Zatoki Puckiej”.

Istnieje również trasa rowerowa w kierunku Karwi, przebiegająca przez rezerwaty i Nadmorski Park Krajobrazowy oraz obszary leśne.
Szlaki dla rowerzystów wyznaczone są w ten sposób, żeby nie przecinały dróg dostępnych dla samochodów, co daje pewność bezpiecznej i przyjemnej jazdy, zarówno dla dorosłych, jak i dzieci.
Przepiękne widoki, urozmaicone ukształtowanie terenu oraz liczne wypożyczalnie rowerów to tylko niektóre zalety, które powinny przekonać cyklistów do przyjazdu nad morze.

Władysławowo

Realizacja: IDcom-web.pl

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Dostosowanie stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne z terenu Gminy Władysławowo do wymogów WCAG 2.0 poprzez ich budowę" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.