Zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Władysławowo 2021” realizowane było od marca 2021 r. do listopada 2021 r. na terenie gminy i polegało na odbiorze i utylizacji 8,64 Mg wyrobów zawierających azbest, pochodzących z demontażu pokryć dachowych 5 posesji zlokalizowanych na terenie gminy Władysławowo.
Łącznie utylizacji zostało poddanych 685,10 m2 eternitu, który znajdował się na dachach budynków mieszkalnych zlokalizowanych na terenie Gminy Władysławowo. Efekt ekologiczny planowanego zadania został osiągnięty, bowiem utylizacji zostało poddanych ponad 8 ton odpadów zawierających azbest.
Zadanie zostało wykonane w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i zasady „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach konkursu:
„USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO”
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 5 184,00 zł. Realizacja zadania została dofinansowana w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w Gdańsku w kwocie 2 073,00 zł