Zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Władysławowo 2022/2023” realizowane było od marca 2022 r. do listopada 2023 r. na terenie gminy i polegało na odbiorze i utylizacji 24,58 Mg wyrobów zawierających azbest, pochodzących z demontażu, transporcie i utylizacji pokryć dachowych dla 12 posesji oraz 1 posesji z transportem i utylizacją zlokalizowanych na terenie gminy Władysławowo.
Łącznie utylizacji zostało poddanych 1772 m2 eternitu, który znajdował się na dachach budynków mieszkalnych zlokalizowanych na terenie Gminy Władysławowo.
Zadanie zostało wykonane w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i zasady „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach naboru:
„USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO” (EDYCJA 2022)
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 14 226,00 zł. Realizacja zadania została dofinansowana w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w Gdańsku w kwocie 5.690,00 zł.