Laureatka Olimpiady Umiejętności Hotelarskich

Uczennica 4 klasy technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa w Zespole Szkół nr 1 we Władysławowie, Emilia Jasińska zdobyła tytuł laureata Olimpiady Umiejętności Hotelarskich na etapie centralnym. To wspaniałe osiągnięcie!
Organizatorem Olimpiady była Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, a jej motto to: „Hotele są tak dobre jak ludzie, którzy w nich pracują”. Współorganizatorem Olimpiady była Fundacja Polskie Hotele Niezależne. Była to II edycja konkursu. W odróżnieniu do konkurencyjnej Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej, w której uczniowie naszego technikum również odnosili również sukcesy (3 finalistów, 1 laureat), ta koncentruje się bardziej na umiejętnościach praktycznych z użyciem języka obcego zawodowego.
Do tegorocznej edycji pod hasłem „Sukces w hotelarstwie to też odkrywanie potrzeb gościa biznesowego” przystąpiło około 3200 uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski, z których w etapie okręgowym wyłoniono 36 finalistów. W ich elitarnym gronie znalazła się Emilia, która w dniach 25-26 marca wzięła udział w etapie centralnym zorganizowanym w Ostródzie w Hotelu***** Willa Port.
Po pierwszym dniu zmagań uczennica dostała się do ścisłego finału, znalazła się wśród 17 najlepszych uczniów techników hotelarskich, którzy drugiego dnia przystąpili do etapu praktycznego, przeprowadzonego w całości w języku angielskim. Uczestnicy mieli okazję wykazać się w zadaniach praktycznych, które testują ich umiejętności techniczne, kreatywność, zdolności organizacyjne oraz zdolność radzenia sobie w dynamicznym środowisku pracy z użyciem wyłącznie języka obcego zawodowego.
Zadania polegały na realizacji usługi turndown service tj przygotowaniu pokoju gościa do nocnego spoczynku, przyjęciu zlecenia na pranie rzeczy gościa, zamówienia organizacji spotkania biznesowego, udzieleniu informacji turystycznej o okolicy oraz obsłudze rezerwacji. Uczestnicy oceniani byli przede wszystkim za kompetencje w ramach komunikacji interpersonalnej, umiejętności zawodowe (w tym posługiwania się językiem obcym) i za sposób rozwiązywania sytuacji związanych z zadowoleniem klienta. Sytuacje te były dla uczennicy bardzo stresujące, ale podjęła się wszystkich zadań i zdobyła tytuł laureata, który uprawnia do zwolnienia z pisemnej części egzaminu zawodowego oraz stanowi bilet wstępu na uczelnie kształcące w kierunkach turystycznych.
Udział w konkursach branżowych, w którym uczestnicy mogą rywalizować, motywuje do podnoszenia i doskonalenia swoich umiejętności, promuje najlepsze praktyki w dziedzinie gościnności, stanowi doskonałą okazję do identyfikacji i promocji młodych talentów w branży hotelarskiej, a do tego uczestnicy mają szansę zdobyć cenne doświadczenie i wiedzę, a także nawiązać kontakty. Inicjatywa olimpiady nie tylko podnosi standardy w tej branży, ale również inspiruje młodych ludzi do dążenia do doskonałości w swoich zawodach. W efekcie uczestnicy konkursów branżowych stanowią dla przyszłych pracodawców bardzo cenny zasób ze względu na swój ogromny potencjał.
Zespół pracowników i menagerów Sheraton Sopot Hotel***** wykazał się ogromnym zaangażowaniem, podejmując się innowacyjnego projektu programu stażowego, którego celem było przygotowanie Emilii do zmagań praktycznych. Dodatkowym wsparciem dla uczennicy były nauczycielki zawodu Dorota Krawiec i Monika Rusak.
Fot. ZS nr 1 we Władysławowie
Opublikowano: 10 kwietnia 2024 11:55
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 340