Informacja o wyrobach zawierających azbest – dla właścicieli posiadających azbest na nieruchomości

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach, z których jeden:
- osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację Burmistrzowi Władysławowa;
- pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Pomorskiego.
Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Wzory dokumentów znajdują się w załączeniu.
Informację o wyrobach zawierających azbest należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia poprzez:
- złożenie informacji w Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku Urzędu Miejskiego we Władysławowie lub,
- przesłanie pocztą na adres: Urząd Miejski we Władysławowie, ul. Gen. J. Hallera 19,
84-120 Władysławowo lub,
- przesłanie drogą elektroniczną na adres: um@wladyslawowo.pl
Program Oczyszczania Kraju z Azbestu zakłada całkowite usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu całego kraju do 2032 roku.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 674 54 01 lub w siedzibie Urzędu Miejskiego we Władysławowie pokój nr 312.
Opublikowano: 22 stycznia 2025 11:58
Kategoria: Aktualności
Załączniki:
ZAŁ. 1 Formularz - Informacja [18.94 KB]
ZAŁ. 2 Ocena stanu azbestu [139.88 KB]
Wyświetleń: 251