Dotacja z zakresu usuwania i utylizacji azbestu

 azbest

Gminny program dofinansowania zadań z zakresu usuwania i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Władysławowo

OGŁASZA SIĘ NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ NA ZADANIA Z ZAKRESU USUWANIA I UTYLIZACJI WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH GMINY WŁADYSŁAWOWO

Podstawa prawna:

Uchwała Nr L/933/2022 Rady Miejskiej Władysławowa z dnia 29 czerwca 2022 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu usuwania i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Władysławowo na lata 2022-2024 (Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego z dnia 19.07.2022 r., poz. 2828), zwana dalej Uchwałą.

Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie dotacji:

  1. Wzór wniosku o udzielenie Dotacji stanowi załącznik nr 1 i 2 do Regulaminu.
  2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego we Władysławowie (www.wladyslawowo.pl, bip.wladyslawowo.pl) a także w Zespole ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego we Władysławowie, w pok. 312.
  3. Wnioski o udzielenie Dotacji należy składać od dnia 08.08.2022 r.
  4. Wnioski o udzielenie Dotacji można składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego we Władysławowie, przesłać na adres: Urząd Miejski Władysławowo, ul. Gen Hallera 19, 84-120 Władysławowo bądź złożyć za pośrednictwem platformy EPUAP.

 

GŁÓWNE ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI

Dofinansowaniu podlegają koszty kwalifikowane przedsięwzięć, realizowanych na terenie Gminy Władysławowo, związanych z:

1) demontażem, zbieraniem, transportem, zabezpieczeniem i unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest,

2) transportem, zabezpieczeniem i unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest, zdemontowanych lub porzuconych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych (np. dzikie wysypiska, posesje).

Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA

50 % wartości kosztów kwalifikowanych zadania, przy czym ustala się górny limit kosztów do: 750,00 złotych, za 1 Mg wyrobów zawierających azbest, usuniętych z terenu nieruchomości.

W przypadku finansowania realizowanej inwestycji przez Beneficjenta z różnych źródeł, Gmina Władysławowo udzieli dotacji w wysokości, która wraz z pozostałymi środkami pozyskanymi z innych źródeł nie przekroczy 100% wartości inwestycji.

PROCEDURA PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW:

  1. Wnioski o przyznanie dotacji przyjmowane będą na bieżąco, aż do wyczerpania środków przeznaczonych na realizację programu w danym roku budżetowym.
    1. Wnioski składa się w formie pisemnej, według wzorów opracowanych przez Urząd Miejski we Władysławowie (dostępny wraz z załącznikami na stronie BIP oraz w wersji papierowej w BOI). Bazę wniosków prowadzi Zespół ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych.
    2. Wniosek winien posiadać wypełnione wszystkie wymagane pozycje, być opatrzony podpisem Beneficjenta oraz mieć dołączone wszystkie wymagane załączniki.
    3. Wniosek złożony przez Beneficjenta pozostaje bez rozpatrzenia jeżeli nie wypełniono wszystkich wymaganych punktów formularza wniosku, został złożony bez wymaganych załączników, został złożony na nieodpowiednim formularzu, nie został podpisany przez wszystkie uprawnione do tego celu osoby.
    4. W przypadku stwierdzenia, że wniosek złożony przez Beneficjenta jest niekompletny
      i niemożliwe jest uzupełnienie informacji przez pracowników urzędu, Beneficjent zobowiązany jest w terminie 7 dni od daty telefonicznego powiadomienia przybyć do siedziby urzędu celem uzupełnienia dokumentów. W przypadku niedotrzymania określonego terminu wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.
    5. Beneficjent ubiegający się o dofinansowanie w ramach realizacji zadania polegającego na usunięciu i utylizacji wyrobów zawierających azbest zobowiązany jest złożyć do Urzędu Miejskiego we Władysławowie komplet dokumentów: wypełniony formularz wniosku, stanowiący załącznik nr 1 niniejszego regulaminu, a w przypadku składania wniosku przez osoby nie będące właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości - zgodę wszystkich współwłaścicieli na realizację zadania – załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
    6. Sprawdzenia poprawności złożonych wniosków pod względem formalnym dokona Sprawdzenia poprawności złożonych wniosków pod względem formalnym dokona Komisja powołana przez Burmistrza Władysławowa.
    7. Do zadań komisji powołanej przez Burmistrza Władysławowo należy sprawdzenie poprawności i kompletności wniosku oraz spełnienie przez wnioskodawcę kryteriów określonych w programie.
    8.  Komisja w uzasadnionych przypadkach może żądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów i informacji niezbędnych do prawidłowej oceny złożonego wniosku.
    9. Po sprawdzeniu wniosków, Wnioskodawcy zostaną powiadomieni o otrzymaniu lub nie dofinansowania w ramach realizacji zadania polegającego na usunięciu i utylizacji wyrobów zawierających azbest.
    10. Beneficjenci, którzy zostaną zakwalifikowani do otrzymania dofinansowania zobowiązani są po poinformowaniu stawić się w Urzędzie Miejskim we Władysławowie celem podpisania umowy na dofinansowanie.
    11. Wniosek, który został pozytywnie zweryfikowany przez Komisję, a który w danym roku budżetowym z uwagi na wyczerpanie środków przeznaczonych na ten cel nie został zakwalifikowany, zostaje wpisany na listę rezerwową i podlega realizacji w przypadku pojawienia się dodatkowych środków w budżecie gminy na ten cel.
    12. W przypadku rezygnacji Beneficjenta z dofinansowania, niezwłocznie powiadomi on o tym fakcie Komisję.

 

ROZLICZENIE DOTACJI

  1. Beneficjent, z którym Gmina Władysławowo podpisze umowę o dofinansowanie w ramach realizacji zadania polegającego na usunięciu i utylizacji wyrobów zawierających azbest jest zobowiązany zrealizować zadanie do dnia 30 listopada danego roku, w którym otrzymał informację o przyznaniu dofinansowania.
  2. Beneficjent jest zobowiązany w terminie do 14 dni roboczych od zrealizowania zadania (nie później niż do dnia 15 grudnia) do złożenia w Urzędzie Miejskim we Władysławowie informacji o zrealizowaniu zadania objętego dofinasowaniem, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu wraz z załącznikami:

a)      fakturę wystawioną na Wnioskodawcę dokumentującą koszty poniesione na realizację inwestycji wraz z dowodem jej opłacenia,

b)      kserokopię karty przekazania odpadu na uprawnione składowisko (oryginał do wglądu),

c)      protokół odbioru prac z usuwania wyrobów zawierających azbest,

d)      zdjęcia pokrycia dachowego budynku, sprzed i po realizacji demontażu,

e)      kserokopia dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest – uprawnienia pracownika/przedsiębiorcy (np. zaświadczenie o ukończeniu kursu),

f)       kserokopia dokumentów potwierdzających zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 ze zm.) – np. potwierdzenie nadania.

3. Rozliczenie dotacji nastąpi po otrzymaniu od wnioskodawcy dokumentów wymienionych w ust. 2, w terminie 30 dni od daty złożenia przedmiotowych dokumentów przez wnioskodawcę.

4. Wypłata środków jest uzależniona od posiadania środków na koncie przez Gminę Władysławowo.

Opublikowano: 08 sierpnia 2022 14:54

Kategoria: Ogłoszenia

Załączniki:

LISTA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW AZBEST [96.74 KB]

ZAŁĄCZNIK NR 1 WNIOSEK O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA [529.69 KB]

ZAŁĄCZNIK NR 2 OŚWIADCZENIE WSPÓŁWŁAŚCICIELI [199.29 KB]

ZAŁĄCZNIK NR 3 INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU ZADANIA [292.48 KB]

Wyświetleń: 330

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Dostosowanie stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne z terenu Gminy Władysławowo do wymogów WCAG 2.0 poprzez ich budowę" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.